بدانم و بمیرم بهتر است تا ندانم و بمیرم

پیرمرد واحد 152 روی راکینگ  چِیر خودش نشسته بود و از پنجره به مغازه مواد پروتئینی نگاه میکرد و به سوال همیشگی اش فکر میکرد؛ یادش نمی آمد قبل از ابتلا به آلزایمر به جواب سوالش رسیده بود یا نه! با اینکه عینک دوربین زده بود نمیتوانست خاطرات سالهای دور را ببیند. تنها خاطره ای که بیاد می اورد مربوط به سی و شش سال پیش بود، زمانی که برای اولین بار با ملک الموت مواجه شده بود که در لحظه اخر به او گفته بود : «بدانم و بمیرم بهتر است تا ندانم و بمیرم» و عزرائیل بدنبال جواب رفته بود و هنوز برنگشته بود..!

آهی کشید و نگاهش را از مغازه برداشت، ابروهایش را بالا انداخت و با خود زمزمه کرد : چرا ته خیار شور تلخ نیست!؟

نوشته شده در داستان. 18 Comments »

18 پاسخ to “بدانم و بمیرم بهتر است تا ندانم و بمیرم”

  1. ppsama Says:

    اگه عزراییل به پست من بخوره:
    اولا بهش میگم چرا ته خیارشور تلخ نیست که با خیال راحت بره اون بنده خدای آلزایمری رو راحتش کنه.
    دوما ازش یه سوال بهتر میپرسم که اگه خودشم جر بده نتونه جوابشو پیدا کنه. مثلا ازالکی میپرسم اون الماسی که روی اون صندلی بود که تو نشستی روش، الان کجاست ؟ که مجبور بشه خودشو جر بده و پیداش نکنه….

  2. مسیح بر کوه زیتون Says:

    یعنی واقعا تمام سوال و هم و غمش این بود؟

  3. horizon Says:

    وای بر ما که عمری با توهم خیار ، ته خیارشور را دور انداختیم ..

    [ اسمایلی غفلت بدتر از نادانی ]

  4. سهيل Says:

    شايد فرشته ي فراموش كار بايد پيرمرد رو مي برد به همون جايي كه جواب همه ي سوالاش اونجاست!

  5. حسن اسماعیل زاده Says:

    خیلی مخلصیم…

    میشه یه لطف به من بکنی و در مورد گوگل ریدر من رو راهنمایی کنی ؟
    چه جوری می تونم برا وبلاگم که در بلاگفا هست یه گوگل ریدر درست کنم ؟

    ممنون میشم اگه برام کامنت بزاری و کمکم کنی…

  6. diisignotis Says:

    واقعن فک کردی عزی دمبال جواب رفته؟ :)) پیچونده باااا

  7. Drago Says:

    ولي ته خيارشور شورتر از بقيه ي جاهاشه!!!

  8. شمع سحر Says:

    بیشتری سر کاری بوده!((:

  9. نیلوفر Says:

    منم به فکر فرو بردی با این سوالت..!
    یعنی واقعا» چرا؟؟!
    مگه خیار شور چشه؟!!

  10. تراموا Says:

    واقعا چه فرقی می‌کنه آدم بدونه، ندونه، چی؟

  11. مریم Says:

    سلام

    منم طالب رمز گرفتن هستم

    لطفا راهنمایی کنید چی کار کنم

    مرسی

  12. نارنجی Says:

    با همین سوال سرکاری ملک الموت 36 سال رفته و برنگشته!

  13. حسن اسماعیل زاده Says:

    سلام

    خیلی خیلی از راهنماییتون ممنون…

    کارهای که گفتی انجام دادم، چند تا سوال

    1- چه جوری میشه یه وبلاگ رو بدون این که لازم باشه هر روز وارد گوگل ریدر بشم، انتخاب کنم و به طور اتوماتیک مطالبش روی گوگل ریدر وبلاگم بشینه، یعنی لازم نباشه یک یک مطلبش رو شیر کنم و بعد کدش رو توو وبلاگم بزارم ؟

    اگه میشه یه سر به وبلاگم بزن و نظرت رو در مورد قالب گوگل ریدر و این که چه کنار کنم تا بیشتر با قالب وبلاگم هم خونی داشته باشه بگو…
    یا هر چیز دیگه که فکر می کنی وبلاگ بهتر میشه…
    یا لازم هست که در مورد گوگل ریدر بدونم
    من تقریباً چیزی از کامپیوتر نمی دونم…
    رشته ی من مدیریت هست…

    خیلی بهت زحمت دادم ، خدا کنه بتونم جبران کنم…

  14. احد Says:

    این پیرمردا سوالای سخت سخت می پرسنا

  15. شازده Says:

    يه شماره رمز هم به بنده عنايت فرماييد دعا گو مي شويم

  16. مهتاب سرخ Says:

    انگار كله ي اون بهتر از ما كار ميكنه!


پاسخی بگذارید

